وبلاگ سالار مقدم

چرندیات من!

وبلاگ سالار مقدم

چرندیات من!

چیز های جالبی که در روز بهشون برخورد می کنم رو با شما به اشتراک میزارم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۹ شهریور ۹۳، ۱۰:۵۶ - میلاد فشی
    مرسی
نویسندگان

رفع چشم درد هنگام کار با کامپیوتر

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۰۳ ب.ظ

خوب میدونم خیلی از شماها مثل من کمه کم ۸ ساعت پشت کامپیوترید، خیلیاتون عین خیالتون نیست و خیلیاتونم گهگاهی دچار درد چشم میشید. خوب اگر جزو این دو دسته اید بهتره فکری به حال سلامت چشماتون بکنید.

۱- همین حالا نور مانیتور رو کم کنید!

خب واضحه که نور زیاد مانیتور به چشم آسیب میزنه، به چشم فشیار میاره و خستش می کنه پس در اولین قدم نور مانیتور(گوشی، تبلت، فبلت و ...) رو کم کنید.

در صورتی که از لینوکس استفاده می کنید و با هر بار راه اندازی مجدد سیستمتون نور صفحه نمایش به حالت اولیه باز می گرده کافیه کار های زیر رو بکنید:

۱- اول نرم افزار زیر رو نصب کنید:

sudo apt-get install xbacklight

۲- سپس وارد نزم افزار Startup Applications بشید نام رو هر چی دوست دارید بزارید و کد زیر رو وارد کنید:

xbacklight -set 50

۳- به جای عدد، عدد دلخواهتون رو بزارید. اینجا روی نصف یعنی ۵۰ قرار داره ولی من روی ۰ میزارم چون تو محیط خونم اکسرا


۲- هر نیم ساعت چشماتون رو بمالید، پلک بزنید و به چپ و راست نگاه کنید. اینجوری از خستگی چشمتون جلوگیری می کنید


۳-  ویتامین A هم در سلامت چشم شما سهیم(هویج بخورید!قرص ممنوع!).



۴- در صورت امکان خرید عینک ضد اشعه


۴- اگر مثل من یه برنامه نویسید یا وقت زیادی رو صرف کار با یه نرم افزار خاص می کنید بهتره بکگراندش رو سیاه کنید.

پ.ن: اگر بازم مشکلتون حل نشد بهتره به متخصص چشم مراجعه کنید :)

  • سالار مقدم

چشم درد

نظرات (۳)

سلام
اولین نظر این بلاگ!
خیلی هم خوب. :)

سلام مرسی که این پست مفید رو گذاشتید . منم زیاد پای کامپیوتر میشینم دارم سعی میکنم پایتون یاد بگیرم 
مرسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی